امروزه ارزهای دیجیتال گوناگونی در دنیای رمزارزها وجود دارند. اما بعضی از آنها با گذشت مدت زمان اندک به یک جایگاه ارزشمند و عالی در بین کوین‌ها دست پیدا کرده‌اند. البته تعداد این دسته از رمزارزها هم کم نیست و توسعه‌دهندگان آنها با ارائه ایده‌های نو و خلاقانه، ارزهای دیجیتال را به این سطح از ارزش و محبوبیت رسانیده‌اند. در این میان ارز دیجیتال کادنا و توکن KDA با وجود دارا بودن جدیدترین تکنولوژی‌ها، آن‌طور که باید و شاید مورد توجه سرمایه‌گذاران بازار رمزارزها قرار نگرفته است. به گفته بسیاری از اقتصاددانان و فعالان بازار ارزهای دیجیتال این امر از عدم شناخت کافی کاربران نسبت به رمزارز کادنا سرچشمه می‌گیرد. به همین دلیل در این محتوا سعی داریم تا شما را با ارز دیجیتال کادنا، نحوه عملکرد و ویژگی‌های آن آشنا سازیم.

ارز دیجیتال کادنا چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ارز دیجیتال Kadena از یک شبکه بلاک‌چین عمومی – خصوصی تشکیل شده است. بخش عمومی بلاک‌چین ارز کادنا دارای یک سیستم پیشرفته و قدرتمند اثبات کار pow است و علاوه بر برخورداری از امنیت و یکپارچگی بیت کوین، مقیاس‌پذیری و قدرت عملیاتی آن بهبود یافته است. در ارز دیجیتال کادنا بیشتر روی سرعت، سادگی و امنیت شبکه کار شده و همین امر موجب دستیابی شرکت کادنا به موفقیت‌های چشمگیر شده است. طبق بررسی‌ها و تحقیقات صورت گرفته مشخص شده که بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه سلامت، بیمه و اقتصاد از ارز کادنا استفاده می‌کنند.

ارائه زبان تخصصی برای انجام قراردادهای هوشمند

ارز دیجیتال کادنا برای ارائه خدمات به‌صورت انحصاری از یک زبان اختصاصی برخوردار است. این زبان Pact نام دارد و در واقع یک زبان متن باز و در حال توسعه است. زبان اختصاصی رمزارز کادنا با هدف بکارگیری در شبکه بلاک‌چین به وجود آمده و تا با حال توانسته موجب تسهیل و تسریع حجم وسیعی از معاملات با ترکیب‌های بهینه‌ای از هویت، مدیریت داده‌ها و جریان‌های کاری شود. نکته قابل توجه اینکه زبان Pact به زبان انگلیسی است و این ویژگی فراگیری زبان برنامه‌نویسی و استفاده از آن را برای معامله‌گران آسان نموده است. علاوه بر این زبان Pact از کدهای خارجی پشتیبانی می‌کند و به لحاظ داشتن مدیریت خصوصی و عمومی، در پروژه‌های پیچیده و پیشرفته کاربرد مؤثری دارد.

نحوه خرید رمزارز کادنا و ذخیره آن

نحوه خرید رمزارز کادنا و ذخیره آن

برای خرید ارز دیجینال کادنا و بهره‌مندی از مزایای توکن KDA می‌بایست در یکی از صرافی‌های بین‌المللی مانند کوینکس ثبت نام کنید و پس از ایجاد پروفایل کاربری تراکنش‌های خود را انجام دهید. خاطر نشان می‌شود که اکثر صرافی‌ها برای کاربران ایرانی مسدود هستند و جهت ثبت نام و استفاده از خدمات آنها باید IP سیستم تغییر داده شود و یا از فیلترشکن قوی استفاده کنید. از همه مهمتر اینکه صرافی‌های ایرانی قادر به عرضه توکن های KDA نیستند و این توکن پرکاربرد به واسطه صرافی‌های جهانی مورد تأیید شرکت کادنا مثل کوینکس در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

پس از اتمام فرآیند ثبت نام در صرافی و اخذ توکن کادنا برای ذخیره دارایی و انجام تراکنش‌ها به یک محیط مناسب برای نگهداری از دارایی‌ها نیاز دارید. در این‌خصوص نیز می‌توانید با تهیه انواع مختلف کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پشتیبانی کننده ارز دیجیتال کادنا استفاده کنید.

فناوری شبکه بلاک‌چین ارز کادنا

همان‌طور که در ابتدا نیز به آن اشاره نمودیم در ساخت ارز دیجیتال کادنا از یک شبکه متمرکز چند زنجیره‌ای استفاده شده است. این شبکه‌ها از نظر ساختار شباهت زیادی به بیت کوین دارند، اما براساس نحوه عملکرد و کارایی در سطح بالاتری نسبت به بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال مشابه قرار دارد. بدین‌صورت که در ابتدای راه‌اندازی شبکه بلاک‌چین کادنا ده زنجیره شرکت دارند. اما با توجه به داشتن زیرساخت‌های مقیاس‌پذیر توانایی پذیرش کاربر و افزایش تعداد زنجیره‌ها تا بی‌نهایت را دارد. با یک بررسی مختصر در روند رشد رمزارز کادنا و توکن KDA خواهید دید که هر ساله تعداد زنجیره‌ها و شبکه آن افزایش می‌یابد. از این‌رو فناوری آن سبب شده تا بتواند نظر بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود معطوف سازد.

ویژگی‌های ارز دیجیتال Kadena

براساس تحقیقات و پژوهش‌های بسیاری از اقتصاددانان و سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیحیتال به این نتیجه دست یافتیم که رشد چشمگیر و موفقیت‌های پی در پی ارز دیجیتال کادنا ثمره داشتن ویژگی‌ها و عناصر منحصر‌به‌فرد در آن است. برخی از مهمترین ویژگی‌های رمزارز کادنا عبارتند از:

  1. استفاده از شبکه عمومی Chainweb؛ در پروژه کادنا از شبکه عمومی و اثبات کار بی‌نظیر Chainweb استفاده شده است. این شبکه به لحاظ داشتن معماری زنجیره‌ای از مقیاس‌پذیری بالا و توان عملیاتی فوق‌العاده برخوردار است. به‌طوری که قادر است تا هزاران زنجیره را به‌صورت همزمان اجرا نماید. شایان ذکر است که کیفیت ارائه خدمات و انجام تراکنش‌ها در تمامی زنجیره‌های تشکیل شده یکسان است.
  2. سریع‌ترین بلاک‌چین دنیای رمزارزها؛ عملکرد زنجیر وار شبکه کادنا عملیات استخراج و توزیع رقابت‌های چندگانه را سرعت بخشیده و شبکه بلاک‌چین ارز دیجیتال کادنا را به یکی از پرسرعت‌ترین ارزهای موجود در دنیای رمزارزها تبدیل کرده است. یکی از دلایل افزایش چشمگیر تعداد کاربران رمزارز کادنا سرعت بالای دریافت داده‌ها و انجام تراکنش‌ها است.
  3. زبان اختصاصی و منحصر‌به‌فرد؛ در طراحی شبکه ارز Kadena از یک زبان برنامه‌نویسی مخصوص استفاده شده و این امر سبب تمایز ارز کادنا نسبت به سایر رمزارزها شده است. به‌طوری که بسیاری از کاربران ارز دیجیتال کادنا را به‌واسطه زبان اختصاصی آن یعنی زبان Pact می‌شناسند.
  4. سازمان خودکار غیرمتمرکز؛ ارز دیجیتال Kadena و توکن KDA میزبان اولین نسخه سازمان خودکار غیرمتمرکز است. که بر روی شبکه بلاک‌چین آن قرار گرفته و در پردازش اطلاعات و انجام تراکنش‌ها نقش اساسی ایفا می‌کند.

جمع‌بندی

ارز دیجیتال کادنا به پشتیبانی یک تیم سازنده قوی، نخبه و منسجم در کنار توسعه‌دهندگان خستگی‌ناپذیر توانسته در مدت زمان کوتاه به ارزش و جایگاه فوق‌العاده‌ای در دنیای ارزهای دیجیتال دست پیدا کند. البته ویژگی‌هایی نظیر زبان اختصاصی، توکن منحصر‌به‌فرد و کارایی مناسب نیز موجب افزایش تعداد کاربران این رمزارز در سال‌های اخیر شده است. بر همین اساس می‌توان پیش‌بینی کرد که قیمت رمزارز کادنا سیر صعودی دارد و سرمایه‌گذاری از طریق این ارز بین‌المللی با سودآوری عالی و باورنکردنی همراه خواهد بود. بنابراین فرصت را از دست ندهید و هم اکنون نسبت به ثبت‌نام در صرافی‌ کوینکس که از این ارز Kadena پشتیبانی‌ می کند اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:


ارز دیجیتال سوئیس بورگ (Swissborg) چیست؟ معرفی توکن CHSB

معرفی کامل پروتکل Audius

دوج ایلان مارس (Dogelon Mars) چیست؟ معرفی ارز ELON

5/5 - (204 امتیاز)